לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

פרויקט תל אביבי – יואב אנדרמן

תכנון ועיצוב: אנדרמן אדריכלים צילום: עמית גירון

"זו לא ההיכרות הראשונה שלי עם הלקוחות", פותח האדריכל יואב אנדרמן. "ההיכרות העמוקה וההדוקה איתם החלה לפני מספר שנים, אז החליטו לחזור אל העיר הגדולה, שכן הילדים עזבו את הקן ואילו אנו תכננו עבורם בית פרטי מדויק ופרקטי" הוא מוסיף.

"ההיכרות המוקדמת אפשרה לנו לעבוד קצת הפוך ממה שנהוג אצלנו – במקום החלטה על קונספט עיצובי מובהק, זרמנו באופן לא אופייני עם הסיטואציה". מתאר אנדרמן.

"תכנון הבית הושפע במיוחד מאוסף אמנות עשיר שבו החזיקו הלקוחות. עבודות, חזקות דומיננטיות גרפית וצבעונית, ולצידן הרבה עבודות וידאו ארט. הנוכחות של היצירות משמעותית וחזקה בכל חללי הדירה. מה שהוביל לבחירת ריצוף רגוע, מרכך ועמום. כזה שלא ייצור השתקפויות מיותרות (התזוזה האופיינית של הוידאו ארט לא חיה עם זה טוב), ויספק פלטפורמה רגועה לתוכן המקומי, המשתנה מקיר לקיר. לכן נבחר באבני טל פרקט מעושן בגווני סיגר, שיהווה רקע נכון לסיטואציה הזו. מעט מיושן בטקסטורה, אך כזה שלא גונב את הפוקוס מהאובייקט המרכזי – האמנות".

אחד הדברים המיוחדים בפרויקט הוא השילוב של עבודות וידאו ארט ובכמות לא קטנה (5 מסכים נפרדים, במקומות שונים). בהתחלה תפסנו את זה כעוד עבודה, כמו תמונה או פסל, אבל בהמשך הבנו שזה עובד אחרת ויש להתייחס לכך אחרת גם בעיצוב, בעיקר בגלל "הזמניות" המשתנה במסך וכיצד היא משתקפת בחלל.

"אחת מהעבודות האלה מיגנטה אותנו לגמרי", מספר אנדרמן. "מדובר בעבודה של לי ינור בשם HOMECOMING המציגה אובייקט מוכר בסיטואציה מעט שונה. השונות בסיטואציה ובקצב ובתנועה, לא מאפשרת להזיז את העין. בכל פעם שאני שם, אני מוצא את עצמי "נתקע" עליה דקות ארוכות".

לסיכומו של דבר לקוחות חוזרים שכבר מכירים אותך ואת הסגנון שלך ואתה את שלהם ההדדיות עובדת. הם ידעו לפרוט את הצרכים כבר בפגישה הראשונה. באו מוכנים לגמרי אך סיכמו את המפגש במשפט "לא נגדיר מה אנחנו אוהבים היום, יותר או פחות. אתה כבר מכיר אותנו מספיק טוב ואנחנו בטוחים שיהיה נכון, לך ולנו".
מסכם יואב אנדרמן!