לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

דירת גג תל אביבית – מאיה שינברגר

תכנון ועיצוב: מאיה שינברגר   צילום: איתי בנית

בהתחלה זה היה "על הנייר" בלבד – דירה תל אביבית שנרכשה בקומה הנוספת בפרויקט תמ"א 38 בעיר. אחר כך הם הפכו אותה לשלהם על ידי בחירות מדויקות שהנחו את המעצבת ליצור את הבית בעל שתי המרפסות והנוף האורבני.

הבית אמור לשרת בני זוג צעירים עם ילדיהם הקטנים. דירת גג הממוקמת במקום מרכזי בעיר אך הודות לגובה, היא לא שואבת את רעשי הסביבה. עם שטח דירה המתפרש על פני 150 מ"ר וכאמור, שתי מרפסות שכל אחת מהן בשטח של 80 מ"ר. נתוני פתיחה מעולים.

המעצבת מאיה שינברגר הצטרפה לתהליך עוד בשלבי חיפושי הדירה, זאת בכדי לבדוק את פוטנציאל התכניות ולמצוא את הדירה בעלת הנתונים הטובים ביותר. אלו שישרתו את צרכי הדיירים בצורה המקסימלית. הסגנון אותו ביקשו – מינימליסטי, מסוגנן וכמובן פרקטי.

"לבקשתם, התאמתי סגנון נקי וחם עם שימוש נרחב בחומרים טבעיים עם טאצ' תעשייתי – אבן, עץ וברזל הם מרכז היצירה. בשילוב מקומות איחסון רבים אך מסוגננים בכדי לשמור על חלל נקי ומסודר עד כמה שניתן" משתפת שינברגר בתהליך העיצוב. כל הדירה, למעט חדרי הרחצה, מחופה בפרקט אלון מעושן בדוגמת "הרינג-בון" שנבחר מקולקציית הפרקטים המאוד עשירה של אבני טל. הפרקט העדין מעניק רקע עדין ואיכותי לכל עיצוב הפנים ומשתלב עם שטיח בגוון אבן וספרייה COSTUME MADE שהוזמנה מאיטליה ועשויה כולה ממתכת ועץ שחור.

המטבח מורכב מארונות גבוהים הצבועים בשחור חום, חיפוי הנמשך גם אל קיר הכניסה והדלת. האי מאכלס את העוגנים של המטבח – הכיריים, הכיור ומשטח העבודה. משם ממשיך הבית למסדרון עם שירותי אורחים המחופים באריחי גרניט פורצלן בדוגמת אבן אפורה וכיור קוריאן בייצור מיוחד שנבחרו מקולקציית הסניטריה המרשימה של 'אבני טל'. בהמשך דלת כיס, בקו אפס, ללא משקופים, המאפשרת לסגור את אזור החדרים בזמן אירוח.

במרכז חדר השינה נבנה קיר בטון נמוך המשמש כמחיצה וסמוך אליו מיטה בריפוד אפור בהיר. בחדר הרחצה הצמוד נבחרה רצפת אבן טבעית אפורה – מהמחלקת אבן הממולצת מאוד באבני טל. הכלים הסניטריים והברזים הוזמנו גם הם מהמחלקה הסניטרית של אבני טל. משם יש יציאה למרפסת השניה ובה פינות ישיבה ומתחם משחק לילדים.