לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

דירה תל אביבית – דנה אוברזון

תכנון ועיצוב: דנה אוברזון   צילום : עודד סמדר
כשתעברו ליד הבית שלהם תמיד תשמעו את קולות ההמולה השמחים שבוקעים מפנים. הם אוהבים לבשל, לארח הרבה אנשים וכמה שיותר. זה מה שעושה לדיירים בפרויקט התל אביב כיף בחיים (ואנחנו לגמרי מזדהים) וזו היתה האסטרטגיה לכל החשיבה העיצובית.
 
פרויקט מיוחד של האדריכלית דנה אוברזון בשימוש עם חומרים מאבני טל. "בדיאלוג עם הלקוחות מצאנו מכנה משותף בפריטים שהם בחרו להמשיך איתם הלאה. היה בהם אלמנט של חוסר שלמות, מינימליזם. משהו חבוט ברוח הוואבי-סאבי – פילוסופיה יפנית שחוגגת את היופי שבחוסר השלמות ואת האסתטיקה של הזמן החולף. ההחלטה לאמץ גישה עיצובית ברוח הוואבי סאבי היוותה השראה למינימליזם החומרי בדירה", מספרת לנו דנה אוברזון.
 
הכניסה לדירה היא אל חלל הבית המרכזי, דרך המטבח ולא כפי שנהוג, לרוב, בדירות עירוניות דרך הסלון, מה שמחזק את אהבתם לאירוח ואוכל. גודל וצורת העמדתם של שולחנות פינת האוכל היו בראש סדר העדיפויות בתהליך התכנון וכך הפך המטבח לעוגן הבית עם אי גדול ממדים שפונה אל המרפסת ובמקביל אליו פינת אוכל כפולה שמשקיפה אל הנוף.
 
תקרת הבטון החשוף בעלת כיווניות וחלוקה מוגדרים מעניקה קצב עקבי, שקט ויחד עם זאת דומיננטי לחלל. הנראות של תקרת הבטון הובילה לבחירה של פרקט בשפה דומה שנבחר במחלקת הפרקטים של אבני טל – פרקט מעט חבוט, לא מושלם בגוון עץ אפרורי. "הרצפה והתקרה הם אלמנטים מכוננים בדירה. לנגרות ולקירות בחרנו גוון ניטרלי כדי שיהוו רקע ויתנו מקום". האי מחופה עץ בגוונים דהויים. חזיתות המטבח עשויות פליז שחוזר על עצמו בגופי התאורה התלויים.
 
בהמשך למטבח נמצא הסלון המואר ובו ספה כפולה, הדום בגוון נחושת ושולחנות קפה מעץ גושני עתיק. לאורך קיר הסלון תוכננה ספרייה דו-כיוונית שמהווה הפרדה משמעותית בין החלל הציבורי לפרטי.
 
חדר המאסטר עוצב כתכנית לופט פתוחה. צדו השמאלי הוא חדר ארונות גדול ופתוח. חזיתות הארונות מחופות בפרקט על מנת ליצור משטחים רציפים ושפה אחידה. לאחר שהונחו הפלנקים של הפרקט, יצרנו פריסת המשכית מהרצפה שעולה וממשיכה בחזיתות הארונות. פרקט הוא לא חומר שאנחנו רגילים לראות בחזיתות של נגרות. כאן לפרקט החבוט והאפרורי הייתה נוכחות שקטה שהשתלבה בצורה נכונה כשהוא הונח ורטיקלית", מספרת אוברזון.
 
חדר הארונות מוביל אל חדר הרחצה הפתוח בו וביתר חדרי הרחצה נעשה שימוש באבן ואלמנטים סניטריים תואמים שנבחרו ונעשו באבני טל בעבודה מדוייקת. המקלחון והשירותים ממוקמים במרכז החדר בקובייה סביבה סכמת התנועה פתוחה והיקפית. מצידה הקדמי, הקובייה מהווה קיר לגב המיטה ובצידה השני היא מפרידה בין משטחי הכיור הארוכים והמוארים לחלל החדר.
בית בטונים רגועים אבל אלמנטים מיוחדים שיוצרים הרבה עניין, המשכיות ותנועה רכה ונעימה.