לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

דירה בבן גוריון תל אביב – יונתן שניידר

דירה בן גוריון תל אביב

תכנון ועיצוב: יונתן שניידר | צילום: מיכאל שברון

היא היתה קטנה וחשוכה, אפשר לומר מלנכולית אבל עם ניצוץ של פוטנציאל שהפך עם תכנון מדויק ובחירת חומרים מושלמת לבית חם, מואר ומלא סטייל.

הדירה שנבנתה לפני 75  שנה בשדרות בן גוריון במרכז ת"א מתפרשת על פני 125 מ"ר + 30 מ"ר מרפסות ומיועדת לרווק ותינוקת מדהימים. 3 חדרים שמהר מאוד ביישום נכון, הפכו להיות 4 חדרים גדולים, מרווחים ונוחים להווה ולעתיד.

"החזון שלנו היה לייצר דירה מינימליסטית ללא קישוטים אך עם זאת, דירה סקסית וצנועה שנעים לשהות ולארח בה", מספר יונתן שניידר מעצב הפנים של הפרויקט:

"פלטת החומרים שנבחרה היתה, כמעט במלואה, אורגנית וכללה בחלל הציבורי המרווח פרקט בגוון שוקולדי במראה טבעי, ברוחבים משתנים, שנבחר ממחלקת הפרקטים של אבני טל. לריצוף המרפסות השתמשנו בריצוף צף עם אבן טבעית 'זואי גריי' מותזת שגם היא, כמו הפרקט, חתוכה ברוחבים משתנים וכך יצרנו רצף ויזואלי בדירה. גם הבחירה הזו נעשתה כמובן באבני טל המתמחים בעבודה עם אבן ולהם מבחר אדיר של פריטים לחוץ ולפנים.

לחדרי הרחצה, יש שניים בדירה, חדר רחצה במאסטר וזה המרכזי, בחרנו אריחי גרניט פורצלן איטלקי בגודל 100/300 שמחפים את הרצפה והקירות ויוצרים תחושה של חללים מונוליטים ומרווחים. להם שילבנו ברזים בגוון נירוסטה שנותנים נגיעה תעשייתית ללוק הרגוע. לזה הוספנו את כל הנדרש ממחלקת הסניטריה המרשימה והמגוונת של אבני טל.

"יש משהו מאוד נוח באבני טל שהכל תחת קורת גג אחת. אתה מוצא שם גם את החומרים הקלאסיים, לצד חומרים מיוחדים שנותנים את הטוויסט העיצובי לחלל וכמובן את כל הפריטים המשלימים והפונקציונליים. כל זה תוך ליווי מקצועי משלב בחירת החומרים ועד ההתקנה בבית. נוח ומהנה.

האתגרים גדולים בתכנון, מספר שניידר, "היו להצניע את כל המערכות על מנת לקבל תקרה רציפה וליצור דירה עם מעט מסדרונות לצד חשיבה על אפשרויות אירוח מגוונות. לשם כך כלל תהליך השיפוץ חיזוק תקרה וקיצור קורות בכדי "לפתוח" את החלל המרכזי.

"החיבור" של הדירה לשדרה ולרחוב היה חלק מהותי בתכנון הדירה. מרפסת דרומית פונה לכיוון השדרה שבה מרגישים את העיר התוססת ומתבוננים בהולכים ושבים מהים. ומהמרפסת השניה, הפונה למזרח, אליה ניתן לצאת גם מחדר המאסטר וגם מהסלון, נהנים מהשקט והשלווה". מסכם יונתן שניידר.