לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

רב הדומה על השונה. ראיון עם נוני מלכא וטלי אדרי

מאי 3, 2017

נוני מלכא וטלי אדרי, שתי נשים חזקות ודעתניות, שכול אחת היא "איתן טבע" בפני עצמה, מצאו את הנוסחה המנצחת ליצירת "בית של חומרים", שמניף את תחום החיפויים והריצופים לגבהים חדשים.

מאת: שירה רייז משולם

רצפת פסיפס של סיצ'יס

נוני מלכא וטלי אדרי יושבות מולי בגלריה של "אבני טל ונוני'ס גלרי", האחת לבושה בשמלה כחולה אפנתית, לצווארה שרשרת שעליה פרח זכוכית ססגוני, על אצבעה טבעת משלימה… השנייה לבושה בטי שיירט שחורה ומכנסי ג'ינס, שיערה אסוף בקוקו בלוף. נוני מלכא "אשת החברה" וטלי אדרי "אשת האבן" שונות רק כלפי חוץ… מבפנים הדומה גובר על השונה.

יכול להיות שהדמיון בין השתיים מתחיל בכך שגם לנוני וגם לטלי הייתה התחלה צנועה מאוד. טלי הגיעה מדימונה ונוני מירושלים וכבר בגיל צעיר שתיהן החליטו שהן אחראיות על גורלן ובנו את הקריירה שלהן בכוחות עצמן. יכול להיות שהדמיון בין השתיים מתחיל בעמוס מלכא, בעלה של נוני, ראש אמ"ן ומפקד חילות היבשה לשעבר שלדברי השתיים אופיו דומה מאוד לאופיו של משה אדרי מבכירי תעשיית הקולנוע הישראלי. "אבי הוא אדם צנוע מאוד וגם עמוס למרות כל הישגיו המרשימים, תמיד נחבא אל הכלים. בכול פעם שאני פוגשת את עמוס, אני רואה עד כמה יש לו ולאבי תכונות אופי דומות. אני יודעת שנוני בדיוק כמוני, מעריצה את הצניעות והפשטות שנשארות למרות ההצלחה".

אריחי בטון קולקציית סול. צילום עמית גושר

מתי הכרתן אחת את השנייה ומתי ידעתן שאתן רוצות לנהל עסק ביחד?

נוני: טלי עזרה לי ולעמוס לבנות את בית החלומות שלנו. קבלתי עליה המלצות חמות מאוד והחלטתי ללכת לראות את הגלריה שלה שהייתה אז ברחוב אלנבי. כבר בדקות הראשונות הוקסמתי מהשילוב המיוחד בין האישיות והמקצועיות שלה.

טלי: לאחר שבניית הבית הסתיימה נוני ואני נשארנו בקשר. החיבור ביננו היה חזק מהרגע הראשון, אלא שאז לא ידענו שהוא הולך לקחת אותנו גם להרפתקה עסקית.

נוני: בתקופה הזו, התחלתי לחשוב על עזיבת תפקידי כמנהלת לשכת המנכ"ל, בבנק אוצר החייל, ולצאת לדרך עצמאית. בצירוף מקרים, דרורית ורטהיים, חברה טובה שלי, שיתפה אותי בנוגע להתלבטויותיה לסגור את העסק שלה 'קאנטרי פלורס'… יום אחד היא אמרה לי שהיא רוצה לראות אותי בעלת העסק במקומה. מעבר למחמאה ולאמון הגדול, שאלתי את עצמי איך אני עושה את זה והדמות הראשונה שעלתה במחשבתי הייתה טלי כמובן.

אריחים מעוצבים מול קיר בטון

מתוך תחושות בטן נולד "אבני טל ונוני'ס גאלרי" – בית של חומרים, שלאחר יותר משש שנים, הפך למוקד עלייה לרגל לאדריכלים ולמעצבי פנים שמחפשים אחר ה"טוויסט" העיצובי. הצלחת העסק, לטענת טלי ונוני נובעת ממשיכה חזקה בין שני הפכים שהפך לשותפות ולחברות טובה.

שידת מתכת של חברת דה-קסטלי

שתיכן מגדירות את עצמכן כנשים חזקות ושתיכן יודעות בדיוק מה הן רוצות מעצמן ומחייהן. אני מתארת לעצמי שלפעמים יש התנגשויות וחילוקי דעות – איך מתגברים עליהם, במיוחד כשאתן צריכות לעבוד יחד על בסיס יום יומי?

טלי: קודם כל לשתינו אין אגו, ולכן אנחנו יכולות לריב, להתווכח, להתבאס אחת על השנייה אבל בסופו של דבר אנחנו תמיד זוכרות שאנחנו רוצות אחת בטובתה של השנייה. הרצון הזה גובר על כל מחלוקת. הזוגיות עם נוני היא הנישואים הכי ארוכים שהיו לי. נוני עמדה לצדי במשברים גדולים שעברתי ואני חושבת שזה אומר הכול.

נוני: סוד ההצלחה טמון בכך שאנחנו אוהבות אחת את השנייה ולכל אחת מאתנו חשוב שלשנייה יהיה טוב וזה מה ששומר עלינו ועל העסק.

טלי: כבר בהתחלה ידענו ורצינו שכול אחת תכניס לתוך העסק את האישיות שלה. נוני מתעסקת יותר בתכשיטים של הבית, היא אוהבת את ההתייחסות לפריטי העיצוב הקטנים ואני במהות שלי אוהבת את החומרים המאסיביים יותר. זרמנו עם ההבדלים האלו ומתוכם נוצרה הייחודיות של העסק.

נוני: טלי מבחינתי היא השותפה המושלמת והאולטימטיבית והשילוב בין האנרגיות שהיא מכניסה לעסק, לבין העובדה ששתינו עושות את מה שאנחנו באמת אוהבות לעשות, הוא הסיבה לכך דברים מסתדרים על הצד הטוב ביותר.

הגלריה של אבני טל ונוניס' גלרי. צילום איתי סיקולסקי

טלי: גם המרדף הבלתי פוסק אחר חומרים מיוחדים מחבר אותנו. יש לנו תשוקה להביא לארץ בשורות חדשות בתחום העיצוב וכשהתשוקה באה עם האומץ להיות שונה מאחרים – אפשר לפרוץ גבולות. תראי למשל איך נוני מתלבשת, היא תמיד מזהה מה נכון ומה הולך וגם אם היא מקדימה את זמנה היא תלך עם האמת שלה עד הסוף. זאת תכונה שקיימת גם אצלי לא רק לזהות את הדבר הבא, אלא גם להמר עליו עם כל מה שיש לך.

צילום איתי סיקולסקי

אחד הדברים שמאפיינים את אבני טל ונוני'ס גאלרי הוא העובדה שרק נשים עובדות כאן, האם זה בכוונה או במקרה?

טלי: אני לא אוהבת היררכיה וקשה לי להסתדר עם אנשים שלא דורשים מעצמם מספיק או שמעדיפים שינהלו אותם. מכיוון שלא הסכמתי להתפשר על התכונות האלו חיפשתי עובדים במשך זמן רב. לאט לאט הבנתי שנשים בנות ארבעים פלוס שהן לא ילדות אלא נשים שנתנו את הנשמה שלהן למשפחה, ועכשיו רוצות להקדיש את הזמן לעצמן ולקריירה שלהן – הן הנשים שאני רוצה סביבי… בסופו של דבר, כפי שאת רואה מצאתי את מה שחיפשתי.

נוני: לא התפשרנו בנוגע לעובדות של המקום, בנוגע לאווירה הביתית, בנוגע לשירות ובאותה מידה אנחנו גם לא מתפשרות בנוגע לחברות שאנחנו בוחרות לעבוד איתן ולחומרים שאנחנו מייבאות לארץ – חיפויי מתכת וברזל של חברת דקסטלי, פרקטים מעץ מעובד של בסאנו, פסיפסים של חב' סיצ'יס האיטלקית ועוד. כול החומרים נבחרו על ידינו בגלל הייחודיות שלהם שאי-אפשר לראות באף מקום אחר.

אומנות החיפויים

השנים לימדו את טלי ונוני שכדי להצליח צריך למצוא את האיזון וההרמוניה גם בקשר שלהן, גם ברווח שבין המשפחה לקריירה וגם ביחס שלהן כלפי עצמן. במהלך השותפות הן למדו לפרגן לעצמן בדיוק כפי שהן מפרגנות אחת לשנייה.

טלי: היום אני יודעת שהכוח שלנו נובע מכך שכל אחת אוהבת ושלמה עם עצמה ועם הדרך שלה. מהרגשות האלו כלפי עצמנו נובעת גם האהבה שלנו אחת לשנייה.

נוני: לטלי יש ילדים קטנים, ולי יש כבר נכדים ושתינו יודעות שמלבד הקריירה צריך להקדיש זמן גם למשפחה ולחברים. שתינו למדנו לעשות את השילוב הנכון ולמצוא את האיזון ובזכות כך, טלי ואני יודעות להעריך את הזכות שנפלה בחלקנו לעבוד יחד במה שאנחנו הכי אוהבות לעשות. זה ממש לא מובן מאליו לקום כל בוקר ללכת לעבודה שאת אוהבת ולפגוש אנשים שכיף לך איתם.