לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

האצילות של המסורת והיופי של החומר

מאי 13, 2018

בלעדי, אריחי טרה קוטה האציליים והמקוריים מבית Cottovietri האיטלקית

לפני כשלושים שנה, בכפר העתיק 'קאווה דה טירני' שבאיטליה, נולדה חברת Cottovietri שחרטה על דגלה מצוינות ויצירתיות בייצור אריחי טרה קוטה. האריחים שמיוצרים מחימר מקומי עשויים בעבודת יד כולל הגימורים והגלזורות.

בנוסף לכבוד הרב שאומני הקרמיקה האיטלקיים מעניקים למסורות ולעבודת יד, יש לחדשנות מקום נכבד ביצירת האריחים. השילוב בין החדש לישן בא לידי ביטוי בצורה של האריח, בגודלו, בגוונים העזים ובעיקר בזיגוגים המרשימים.

 

כוחו של הצבע הרב גווני לעומת הצבע המונוכרומטי מאפשר להשראה לפרוץ החוצה ולהפוך חלל אנונימי לחדר ייחודי. הגישה החדשנית של אומני הקרמיקה והחיפוש אחרי שיטות עבודה שלקוחות מתחומים אחרים, משפרת את החומר ובעיקר מאחדת תוכנות יוצאות דופן של האריחים עם הסטנדרטים הביו-אקולוגיים של האדריכלות המודרנית.

נחושת, אלומיניום, ברזל יצוק, זכוכית ומראות משמשים כאלמנטים להשראה ולציור על גבי האריחים, אך עד כמה שלא ירחיקו אומני הקרמיקה ביצירותיהם, עדיין ישנה היצמדות לאתוס של הקרמיקה המסורתית המקורית – זו שבאה מהטבע ומהפשטות. כל אריח טרה קוטה נוגע בהיסטוריה המפוארת של הקרמיקה, אך עומד בפני עצמו כאלמנט עיצובי מקורי.


מגוון עצום של גימורים וגלזורות מפגישים בין הטעם הקלאסי לבין העולם המודרני. הסגנון יוצא הדופן של Cottovietri וטכניקת ייצור הקרמיקה בעבודת יד מבטיחים שהאריחים יתפסו מקום של כבוד בלב העיצוב המודרני ויכניסו חום לתוך קצב חיים אורבני שלעתים נתפס כמנוכר.

היופי הטבעי של האריחים נוצר לא רק כדי לרומם את העיצוב האדריכלים אלא גם כדי להשלים ולהדגיש אלמנטים אדריכליים כמו עץ, שיש וזכוכית. השילוב בין חומרים 'גסים' לחומרים 'עדינים' בין 'מסורת' לבין 'אורבניזציה' גורם לאריחים להתעורר לחיים ולהדגיש את החשיבה היצירתית של האדריכל. בזכות הגימורים המיוחדים של אריחי הקרמיקה כל קיר לבן יכול להפוך לציור של אמן.


הקרמיקה היא חומר טבעי מדהים שנולד מתוך החום והאש. תהליך הייצור הטבעי של האריחים הוא סמל לגאוניות האנושית וליצירתיות שאין לה גבולות. עבודת היד מעניקה לכל אריח הילה ייחודית. הגלזורות והצבעים המקוריים משמרים את תמצית החיים של הקרמיקה ומגדירים כל אריח כיצירה בלעדית שטומנת בחובה חדשנות לצד זיכרונות מהעבר.

לדוגמאות נוספות של אריחי טרה קוטה אתם מוזמנים להיכנס לכאן

אריחי הטרה-קוטה מבית Cottovietri האיטלקית משווקים על ידינו בבלעדיות. אתם מוזמנים לגלריה שלנו בה תוכלו למצוא את הקולקציה המתאימה ביותר לסגנון העיצוב שלכם.