לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

דירה תל אביבית – ערן בינדרמן.

להתבונן בחיים ולעצב את החלום

צילום: עודד סמדר.

מהמפגש הראשון עם הדיירים קלט האדריכל ערן בינדרמן, את המטבח האדום לוהט, את הריהוט והאמנות האקלקטיים ואת שלושת החתולים שמתהלכים במרחב כשליטי הבית. כל אלה הבהירו לו מיד על אופיים המיוחד והאנרגיה הכובשת שמאפיינים את דיירי הבית.

"המפגש הראשון שלי עם הדיירים התקיים במגרש הביתי שלהם, בדירה הסמוכה לזו שאני עתיד לעצב. דירה שאותה קנו כאשר נקרתה הזדמנות שלא ניתן היה לפספס. שנים ארוכות הם השכירו את הנכס, וכעת, דרשו לעצמם יותר והחליטו להתרחב ולחבר את שתי הדירות בכדי ליצור עבורם יחידה מרווחת ומפנקת", פותח ומשתף האדריכל ערן בינדרמן.

המפלס התחתון הוסב לסוויטת שינה רחבת ידיים. מחיצות אווריריות מחלקות את החלל הפתוח לחללי משנה – אזור שינה, הלבשה וחדר-רחצה. פרט לקיר שבגב המיטה (שעוד נשוב אליו), נעשה שימוש בפלטת גוונים מונוכרומטית ובעץ בגוון טבעי. הפרקט שנבחר באבני-טל יושם בהנחת 'אדרת דג' (fish-bone) קלאסית.

אותו פרקט, בלוחות, משמש בעבודת אומן, לחיפוי המדרגות וקוביית הנגרות העוטפת את הגרם. המחיצה שבין חלל השינה וחלל הרחצה עשויה גם היא סרגלי עץ בגוון דומה. חלל הרחצה רוצף וקירותיו חופו באריחי אבן אפורה (טיטניום גריי) ובהתאמה- נבחרו ברזים בגוון נירוסטה מהמחלקה הסניטרית. המינימליזם בעיצוב והצבעוניות המונוכרומטית מייצרות חווית ספא במלון בוטיק.
"החלל כולו מעניק תחושה של פנאי וLUXURY– כך שנוצרת יחידה אינטימית המנותקת מהנעשה במפלס העליון ויוצרת אי של רוגע ושלווה", מספר האדריכל.

כדי לפלפל את האווירה ולהתאים אותה לאופיים של דיירי הבית (שהנם חובבי צבעוניות ושמחת חיים), נבחרה למפלס העליון פלטת גוונים דומיננטית וקוטבית – מצד אחד גוון טרה–קוטה/ חמרה, כזה שמכניס חום ואנרגיה, ומנגד, כחול-ים שמכניס קרירות עמוקה ורוגע. הזרימה והחיבור בין שני הגוונים מפתיעה וקושרת את האלמנטים לכדי יחידה סינרגטית אחת. אלו זולגים בעדינות למפלס התחתון בדמות ספריית גב מיטה של חדר השינה, המעניקה תחושת המשכיות ותנועה בין החללים השונים. כרקע ובסיס להבלטת הצבעוניות העזה, נבחר באבני-טל ריצוף גרניט פורצלן אפור בהיר במידות 1.20*1.20 ס"מ.

המפלס העליון מתחלק לשלושה אגפים שונים ולכל אחד מטרה אחרת: אגף כחול ורגוע, ממוקם בחלקו הפנימי של המפלס ומספק יחידה אינטימית למנוחה. האגף המרכזי מהווה סלון האירוח שמתרחב למרפסת חיצונית, שופעת בירוק ובצמחייה המעשירה את האזור ו- HOT TUB להשלמת החוויה.

האגף השלישי הוא המטבח שנשאר ניטרלי בגווני האפור וממשיך לחלק נוסף – חיצוני, למרפסת המזרחית, שם נוצר מעין בר חיצוני לצד פינת אוכל רחבה תחת כיפת השמיים. "צריך להתבונן בחיים ובשימושים ורק אז לתכנן את החללים", אומר בינדרמן."אנו מייצרים חללים לאנשים ולכן חשוב לתכנן ולעצב כפועל יוצא לדרישות ולחוויה של הלקוחות. כל בחירה ואלמנט בחלל מבטא את השפה שלהם ואת תפיסתם לגבי בית החלומות בו הם רוצים לגור", מסכם בינדרמן.