לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

הבית בשרון – נורית גפן

הבית בשרון

תכנון ועיצוב: נורית גפן. צילום: עודד סמדר

עיצוב נוף: נורית ברכה לוי

על שטח של דונם נבנה בית מדהים ביופיו. 430 מ"ר של עיצוב מהפנט וחומרים יוצאי דופן. נסיבות מורכבות הנחו את מעצבת הפנים נורית גפן לכל אורך הדרך.

כשמעצבת הפנים נורית גפן פגשה את בעלי הבית, היא הבינה מיד שעומד בפניה אתגר שטרם נתקלה בו ב- 20 שנות הקריירה שלה. עליה יהיה לעצב את הבית סביב צרכיה המיוחדים של אם המשפחה הסובלת מנזק עצבי ומרותקת רוב הזמן למיטתה. "בני הזוג רצו לבנות בית חדש שיתאים לצרכיה של האם והוא נבנה סביב מוגבלותה. היה לה חשוב שחדר השינה יהיה בקומת הקרקע ויכיל את כל צרכיה, כולל מטבחון. הבית מוקף גינה ובאמצע הבית פטיו המאפשר לאם מראה לחלל הציבורי של הבית, כך שתוכל להיות שותפה למתרחש בתוכו, על אף שהיא במיטתה. התכנון כולו סב סביב צרכיה של האם והיה לי ברור שלא מדובר בבית רגיל ושאצטרך להקדיש לעיצובו מחשבה יוצאת דופן". מספרת נורית.

נורית יצאה לחפש אחר חומרים מיוחדים שיוכלו להשתלב בעיצוב יוצא הדופן של הבית ובחרה באבני-טל לכל תשתית הריצוף. האבן המחפה את דפנות הבריכה היא גווטאמלה ירוקה, המאופיינת במנעד גוונים עשיר ונתפסת כלגונה צלולה המשתלבת ברכות ובטבעיות בעיצוב החוץ.

לריצוף אזורי המגורים נבחרו שני סוגי פרקט בגוון חום אפרפר המייצרים רק "נקי וחם".

"בגלל שבחרנו ויטרינות גדולות כדי שהאם תוכל לראות דרכן ממיטתה את השילוב בין החוץ לפנים, היה צריך לחמם את הבית והפרקט נתן את האיזון הנדרש בין החוץ לפנים, כאשר הגוון יוצא דופן ולא חד משמעי, וזו הייחודיות של אבני טל". אומרת נורית.

הפרקט שולב בקומת הילדים, בקומת המרתף שבה חלל משחקים וקולנוע גדול ופרקט אחר, מעושן ומעודן יותר, מחפה את אגף ההורים בקומת הכניסה, הכוללת סוויטת הורים ויציאה לפטיו פרטי וחדר עבודה לאב המשפחה בסמוך. גם המדרגות המחברות את כל קומות הבית נעשו עם פרקט (מלבד  המדרגות הפנימיות לגלריות בחדרי הילדים).

"בעייני הבחירה המעניינת ביותר בבית היא האבן של הבריכה. הבית מאוד בהיר ומדגיש את הירוק העמוק של הבריכה שמשתנה לפי קרני השמש וזה יוצר נצנוץ יוצא מן הכלל". אומרת נורית.

הפרויקט ארך כמעט ארבע שנים ונעשה בעבודת יד, תפירה של המוני פרטים שנבחרו בקפידה ולבסוף יצא בית לא שגרתי. הבית מחולק לשני חלקים המחוברים ביניהם בפטיו. החלל הציבורי, הכולל את המטבח, פינת האוכל והסלון, הוא בגובה 6 מטרים ומוקף גינה. בחלקו השני של הבית נמצאים החדרים – אגף ההורים בקומת הכניסה, אגף הילדים בקומה העליונה, ומרתף ובו חדר קולנוע וחדרי שירות.

"בני הזוג הגדירו מראש שהם רוצים משהו אחר, מיוחד, לא עוד בית ואני חושבת שעמדנו באתגר". מסכמת נורית.