לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

רכות תעשייתית – ערן בינדרמן

על כף המאזניים – רכות תעשייתית

תכנון ועיצוב: ערן בינדרמן   צילום: איתי בנית

מתחם בנייני היוקרה התל אביביים עלול לשדר למביט מבחוץ משהו קר, מרוחק מעט, אפילו מתנשא, כך שזה לא מפתיע שהקונספט העיצובי שבחרו הדיירים בפרויקט שעיצב האדריכל ערן בינדרמן, היה ליצור את ההיפך הגמור בבית שלהם: סגנון תעשייתי רך שכמו "מלכלך" את העיצוב היוקרתי של הבניין.

"מצד אחד חיפשנו ליצור חיבור בין קונטרסטיים עיצוביים תוך משחק מתמיד של אווירה, ביתית נעימה וחמה. את החיבור בין השניים יצרנו בשילוב של חומרי גמר טבעיים בכל הבית בהדגשת הטקסטורות הגסות שלהם, אלה שמוציאות את "האמת" שטמונה בחומר הטבעי", מספר האדריכל ערן בינדרמן.

"בעיצוב התקרה עשינו שימוש בבטון שקיים בשלד הבניין. חשיפה של הבטון ושימוש במצב האפרורי הטבעי שלו, מתכתב עם הסגנון העיצובי התעשייתי. וכך במישור המקביל, הרצפה, בחרנו פרקט עץ מפירוקים מהמבחר העשיר שקיים במחלקת הפרקטים של אבני טל. ההיסטוריה שמביא איתו פרקט זה וכן המראה ה"משומש" שלו, בשילוב עיבוד שהוציא ממנו נגיעות של גווני האפור, יוצר שני משטחים אופקיים דומיננטיים שכמו מדברים בשפה אחת.

השאיפה הייתה ליצור מרחב חלק אחד ולהמעיט בחיבורים החוצצים את החלל. כך המטבח הפתוח לחלל המגורים, מתחבר עם חדר העבודה וחלוקת החלל ליצירת פרטיות נוצרת על ידי מחיצות זכוכית ואלמנטים של ברזל מושחר שמחזקים את השפה העיצובית המתועשת השלטת.

אחד האלמנטים המרכזיים בבית זו האבן הטבעית שמשתלבת כמעט בכל חללי הבית. האבן עברה התזה והברשה כך שהמראה המלוטש אבד והתקבלה נראות מחוספסת ופראית הטבועה בה – מאובנים, גרגירי חול ושכבות שהותירו השנים. האבן משתלבת הן בחדרי השירותים באופן מאוד בולט, כמו גם באזורים שפחות אופייניים לה – שילוב האבן הטבעית בחדר השינה. קונטרסט מעניין נוסף שיוצר את השאיפה לאיזון שבין הרך והמלטף לנוקשה והמחוספס.

עוד אלמנט אבן מרשים שנוצר אף הוא באבני טל, הינו כיור אבן גושני המונח בחדר הרחצה של האורחים וכדי להמעיט את השימוש באלמנטים "חיצוניים" חצבנו בתוך הגוש את הכיור ואת אלמנט האחסון, כך שהוא נשאר כיחידה מונוליטית ומרשימה. האבן הגושנית מביאה משחק של אבני בורדו, פודרה וניוד – חלק מפלטת הצבעים של הבית, שבאה לרכך את הצבעוניות המונוכרומטית והתעשייתית. חומר טבעי נוסף שנבחר באבני טל ושימש אותנו בחדר רחצה זה, ובמקומות נוספים בבית, הוא טרה קוטה איטלקית. עוד בחירה בחומר טבעי ולצד הגימורים המשתנים של החיפויים שמרנו על שפה עיצובית תעשייתית מחוספסת, ואילו הבחירה בגווני הורוד עתיק משלימה את המראה הכללי ושוב, מרככת את הנראות הכללית בחלל.

הצבעוניות המונוכרומטית אפשרה לנו לשחק באופן כמעט חופשי לגמרי עם בחירת הצבעים של הריהוט. כך בחרנו עבור ספות הסלון גוונים של פודרה ושמנת. המיקום שלהם אל גב החלון הגדול יוצר רכות נעימה והאור הטבעי החודר עליהן זורק המון אור לחלל כולו. נקודת צבע משמעותית נוספת היא בספסל ישיבה ירוק שנבנה בתוך החלון, סמוך למטבח, וספות ירוק בקבוק שמחברות את הצבעוניות המונוכרומטית עם גווני הניוד הסמוקים.

משחקי הקונטרסט, הקוטביות והאנטיתזה שבבחירות העיצוביות הן אלה שיוצרות איזון מיוחד ומדויק של חלל המעניק אופי גס ומחוספס לצד תחושה חמה ורכה לבית שעוצב עבור משפחה הצעירה", מסכם בינדרמן.

OUR NEWSLETTER

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו חשיפה למניפת חומרים ולוחות השראה היפים והעדכניים ביותר בעולם העיצוב והאדריכלות.