לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

פרויקט חיפאי – אנג'לה ושר לנצ'יאנו

 

אדריכלית לילך לב-גרגיר בשיחה אינטימית עם אנג'לה ושר לנצ'יאנו

 צילום: שי אפשטיין

 

נרגשות להציג פרויקט חיפאי מהמם שתכננו אנג'לה ושר מלנצ'יאנו דיזיין. משרד עיצוב פנים מוביל (נוסד ב1983) שמתמחה בתכנון דירות יוקרה  ופרויקטים מסחריים בארץ ובחו"ל. אמא ובת אוהבות,  ששורשיהן באיטליה ומשלבות ברגישות וכישרון עיצוב קלאסי ומודרני תוך הקשבה ללקוחות, הקפדה  וירידה לפרטי פרטים בתכנון .

החלטתי לארח את אנג'לה, מעצבת שאני אוהבת ומעריכה ועוקבת אחר עבודותיה מזה שנים רבות ולשאול שאלות אשר יאפשרו הצצה ל"אני מאמין" העיצובי שלהם ולעולמן.

אמא ובת שעובדות יחד נשמע חלוםאיך זה נראה במציאות?

במציאות אני כל הזמן מתגעגעת אליה כי למרות שאנחנו עובדות באותו משרד לכל אחת יש את התפקוד והמשימות שלה וכמעט לא מוצאות זמן לביחד מספרת אנגל'ה, האם.

איך נראה יום אידאלי מבחינתכן? להמשיך את המשימות והחלומות שבסוף גם מתגשמים ומעיפות אותנו למרומים.

אנג'לה, מה חלמת להיות בתור ילדה ? מעצבת! גם מעצבת אופנה הייתה אופציה מבחינתי, שמחה שעיצוב פנים בחר בי, לשם התגלגלתי, ונשארתי באהבה רבה.

ועבור שר, בתך? מה היה החלום שלה? מעצבת. ברור שזה קשור לעובדה שהיא נולדה לאמא מעצבת. היא היתה יושבת בתור ילדה במשרד ומשחקת עם שבלונות, מגיל גן היא התלוותה לאתרים ולפרויקטים ונשמה ואהבה עיצוב יחד עם בקבוק החלב. למזלה ולמזלי זה פשוט היה סלול, ברור, מקובל ואהוב.  ויותר מהכול היא גם מוכשרת מבטן ומלידה, ועוד תוספת של עולמות שהיא רכשה אימצה וטיפחה עם השנים.

לעולם העיצוב הגעתי בזכות הבית שאני עיצבתי לעצמי. מי שמכרה לי את הבית לקחה אותי לעשות את הבית שלה אחרי שראתה את המהפך שעשיתי לבית שהיא מכרה לי. ומשם הכל התגלגל.

עיצוב בשבילי זה לקום בשמחה לעוד יום של יצירה והגשמה.

אם הכל היה אפשרי , הייתי שמחה לעבוד תמיד רק עם הצוותים שלי וההחלטות שלי בהתאם לבקשות ולחלומות של הלקוחות. למזלי רוב העבודות שלי בקונספט הזה, ככל שיותר מאמינים ונותנים לי חופש כך הפרויקט יותר מוצלח יותר מהיר וגם יותר כלכלי, אין איבוד זמן ואנרגיות, התוצאה תמיד מפתיעה משמחת,  החלומות מתגשמים וכולם בעננים. לזרום לסמוך לשחרר, וזה בהחלט צריך להיות המוטו לחיים!

ונחזור לפרויקט, מדובר בבית בחיפה שבו חלק מחומרי הגמר נבחרו באבני טל, ביניהם החומר הדומיננטי שאבני טל סיפקה הינו אבן טבעית. אבן ליימסטון עדינה והומוגנית ממנה עשוי כל ריצוף הפנים, ריצוף החוץ וחדרי הרחצה. אבן גיר איכותית ממשפחת הקרמה, המשמשת רקע עדן ואלגנטי לכל ההתרחשות העיצובית בבית. ריצוף הפנים עשוי אריחים ענקיים (במושגים של אבן) בגודל 145*145 ס"מ בעיבוד קאמל. ריצוף החוץ ההמשכי מיושם בשיטה של "ריצוף צף".

בשירותי האורחים עובדה האבן לאריחים במידות 50*5 ס"מ וייושמה כחיפוי קיר בצורת פישבון.

שימוש נוסף באותה אבן נעשה בחדר הרחצה, הפעם בעיבוד מסורק לקבלת פני שטח מחורצים. האבן משמשת במקרה זה הן לחיפוי הקיר והן לחיפוי נגרות ארון הכיור. גם המשטח וכיור הרחצה בוצעו מאותו מחצב. במקלחות יושמה האבן כפלטות בחיתוך לפי מידה cut to size .

ההחלטה העיצובית שלקחו המעצבות, לדבוק באבן אחת ולשזור אותה בכל הדירה בצורות שונות ומגוונות  ייצרה פרויקט אלגנטי, חם, על-זמני ומעל הכל – יפהפה. פרמטרים אלו, לדידן, הם משמעותיים ביותר בעבודת העיצוב, והם שמנסחים את חזונן ואופיו של החלל בדרך להשגת השלמות אליה חותרת עשייתן – עשייה שמשלבת פואטיקה עם פרקטיקה לכדי עיצוב איכותי, שלם ומנומק, שתדיר שואפת לחדש.