לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

הפרויקט של צביה קזיוף

תכנון ועיצוב: צביה קזיוף צילום: עמית גרשון

נקודת המוצא לתכנון הייתה חלל רחב ידיים מול הים, מוגדר במעטפת עגולה, אשר צריך לשמש בית לשני גברים (אב ובן) המתגוררים יחדיו באושר אבל זקוקים גם לפרטיות. המעצבת צביה קזיוף יצרה יחידת מגורים מדהימה שמרחביה הם ים, אקווריום בתור מקלחת וסלון מעוגל. כנסו לקחת חלק בחוויה…

הבית הייחודי המתפרש על שטח של 240 מ"ר שייך לאב ובנו המתגוררים זה לצד זה. השניים החליטו על מעבר חד מהבירה הירושלמית לעיר ללא הפסקה, אל עבר דירה בעלת נפח מדהים ומרחבי ים הנשקפים מהחלונות המקיפים את החלל.

אל הפרויקט גויסה המעצבת צביה קזיוף שקבלה לידיה את המשימה – תכנון הבית המיוחד הזה תוך תפיסת המורכבות של הדיירים בו – אב ובן המתגוררים זה לצד זה ויחד עם זאת זקוקים להפרדה מוחלטת בשגרה היומיומית. ראשית חשבה קזיוף כיצד למנף את מרחבי הים הנשקפים מכל עבר ולהכניס אותם אל תוך חלל הבית. זאת תוך תכנון מדוקדק וחלוקה נכונה ומעשית של החלל. מן העבר האחד, הבית העיקרי של האב בגודל של 135 מ"ר, מן העבר השני, יחידה נוספת שבה מתגורר הבן, בגודל 55 מ"ר. לשניים מרפסת משותפת בגודל 23 מ"ר.

אתגר תיכנוני נוסף היה צורתו המעוגלת של חלל המגורים וחדר השינה. אתגר זה הביא עימו הזדמות ליצירה ווירטואוזית של הפרויקט כולו עם בחירות ריהוט מוקפדות ואלמנטים מקוריים אשר עוצבו במיוחד והותאמו לחלל.

ליחידת המגורים המשותפת וחדר השינה של האב נבחר פרקט פישבון ייחודי במיון גבוה, המהווה רקע לכל העשייה העיצובית.

חדר השינה קיבל טוויסט בשילוב יוצא דופן של חדר רחצה עגול ופתוח בגב המיטה, היוצר מראה של מעין אקווריום במרכז החלל אשר בשילוב הנוף הפתוח לים יוצר חווית רחצה רב חושית. אמבטיה FREE-STANING”" מוקמה במרכז החדר, ומשיקולים פרקטיים הוצבה על אריחי גרניט פורצלן בדוגמת קררה, אשר נחתכו ושולבו בלוחות הפרקט בכדי ליצור משטח עמיד למים. כל אלו נבחרו מעולם החומרים של אבני טל. השירותים הוסתרו  באופן אלגנטי בהמשך לארון הבגדים.

מבואת שירותי אורחים: הקיר הייחודי עשוי אריחי זכוכית בדוגמת טיפות מסדרת Vetrite  מבית היוצר של Sicis. החומר עשוי שתי שכבות זיגוג ובינהם מתכת, פולימר או בד (טריפלקס) בעובי 6 ממ, המיוצר באמצעות חיתוכי-מים (water jet).

עבור דירתו של הבן נבחרה פלטת גוונים מונוכרומטית. חיפוי קיר מבטון, מטבח כהה וסלון "גברי" עם טוויסט צעיר הבא לידי ביטוי באמצעות אומנות וטקסטיל. החלל רוצף בפרקט אלון גס עם סימני מסור המייצר רקע חם, צעיר ועדכני. חדר הרחצה בדירת הבן עוצב בגרניט פורצלן בשילוב גווני אפור (בהיר וכהה), גדלים (פלטות ואריחים) וטקסטורות (בטוני ומחורץ).

"הפרויקט למעשה מייצג כיצד האדריכלות הבסיסית של הבית יכולה בו זמנית להגביל ולהשתלב בצורה מדויקת ומרתקת עם העיצוב והתכנון של פנים הבית, ואף הופכת אותו ליצירה מיוחדת ואישית" מסכמת צביה קזיוף את התהליך.