לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

דירה תל אביבית – יעקבס-יניב אדריכלים

עוצמה שקטה 

תכנון ואדריכלות: יעקבס – יניב אדירכלים. צילום: עמית גירון

לשטחי החוץ מגיעה תשומת לב לפחות כמו זו של שטחי הפנים – בתכנון ובעיצוב, בחשיבה הפונקציונלית ובירידה לפרטים, ובמיוחד בפרויקט בו שטח מרפסות הגג כמעט זהה לשטחי המגורים. זה הסיפור של דירה תל אביבית בשטח של כ- 200 מ"ר עם מרפסת גג רחבת ידיים (כ-155 מ"ר) המשקיפה על גגות תל אביב שעיצבו תמר ואושרי מ'יעקבס-יניב אדריכלים' עבור משפחה עם 3 ילדים צעירים. וככה זה נראה מבפנים…

 

הקונספט התכנוני בוחן את הקו הדק שבין החומר לאוויר, בין הפנים לחוץ ובין העוצמה לשקט.

בבסיס הפרויקט- פאלטה זהירה של חומרים טבעיים, בהירים, נעימים למגע עם מרקמים עדינים אך מורגשים ונוכחים בחלל.

כבר בתחילת התהליך היה ברור שיש לנצל את המשאבים הטבעיים שהדירה התברכה בהם – שפע אור טבעי וזרימת האוויר (בריזה). האדריכלים החליטו לנקב "חורים" במספר נקודות מפתח בגג, מתוך מטרה לאפשר לאור היום לחדור לעומק הדירה ולצמחים לצמוח בתוכה באופן טבעי. גם החלונות שתוכננו בגג הם ברי פתיחה וזאת בכדי לשפר את האוורור הטבעי של חללי הפנים.

גרם המדרגות שנמצא בכניסה לדירה הפך בסיום התהליך להיות אחד האלמנטים האהובים ביותר על האדריכלים. "מדובר באלמנט שדרש חשיבה תכנונית מוקפדת בכדי להגיע לתוצר הסופי – חיפשנו אחר צורה וחומר שישקפו את התנועה הקלה והאור, אך יחד עם זאת יאפשרו אזור מנוחה וישיבה להתארגנות והנאה – לשם כך תוכננו שני המדרכים הראשונים כספסל תלוי החובק עמוד קיים וגולש לעבר מרכז החלל" מספרים האדריכלים תמר ואושרי.

רצפת הפרקט העשויה עץ גולמי, טיח הטאדלק הטבעי, ברזי הנירוסטה, אריחי הקרמיקה, אריחי הבטון  והאבנים הטבעיות שולבו יחדיו בחיפוש אחר הרמוניה שקטה ואיכותית. על אף הבחירה בחומרים טבעיים המשויכים לעתים רבות עם עיצוב "כבד", כל המפגשים בין החומרים כאן מנותקים האחד מהשני אך יוצרים קונטור דק ומדויק.

בני הזוג שעוסקים שניהם בספורט ביקשו לתכנן מרחב חוץ שיאפשר מרחב תרגול במפלסים השונים. את המשטחים המרוצפים רחבי הידיים שבקומת הגג הוחלט לרצף בבטון טבעי. האדריכלים בחרו אריחים בגודל 60/60 של מותג הבטון SOUL מבית אבני טל. אריחי הבטון הוזמנו מיציקה בעובי 3 ס"מ ויושמו ב”הנחה צפה", כך שהמשטחים מפולסים והניקוז תחתון. משטחי הבטון והמדרגות ממוסגרים בפרט ייחודי עשוי מתכת שחורה. אריחי הבטון הכניסו שיק אורבני צעיר ונקי והשתלבו בצמחייה ובירוק. להשלמת החוויה הוספו מטבח חיצוני מאובזר, HOT-TUB, שטחי איחסון, פינת אוכל וסלון חיצוני. כך נוצרה תחת כיפת השמיים יחידה משלימה נוספת לבית העונה על הצרכים השונים והחלומות של בני הבית.

תהליך הגינון בגג בוצע בשיטת גינון קל המאפיין מרפסות וגגות. שיטה זו מאפשר שתילה עשירה ומשמעותית בתחליפי אדמה קלים וחכמים הן מבחינת תהליכי הניקוז והן מבחינת הצמיחה. והריהוט, שילוב של פריטים ישנים שעברו במשפחה ושבני הזוג הביאו איתם לצד, פריטים חדשים שנבחרו יחד בחנויות שונות.

 

OUR NEWSLETTER

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו חשיפה למניפת חומרים ולוחות השראה היפים והעדכניים ביותר בעולם העיצוב והאדריכלות.