לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

דירה יפואית – ערן בינדרמן

תכנון ועיצוב: ערן בינדרמן    צילום: עודד סמדר

עם נוף ייחודי ליפו העתיקה הנושק לחופי תל אביב, ניצבת דירתה של קאסי אריסון, בתה של שרי אריסון. שילוב בין עתיק למודרני, בין המזרח למערב, עם קריצות נוסטלגיות, יוצר ניגודיות מעניינת והופך את הדירה היפואית לבית נופש חמישה כוכבים הכי ביתי שיש.

הדירה הממוקמת בבניין הסמוך לבית החולים שהפך למלון בוטיק והייתה במקור שתי דירות, בנות סלון וחדר שינה קטנים שאוחדו לכדי דירה אחת שגודלה 117 מ"ר.

"קאסי ביקשה ממני לעצב את הקן שלה בישראל, שהיא תרגיש בו בנוח, שיהיה מפנק וגם יתחבר עם הסביבה היפואית". מספר האדריכל ערן בינדרמן. הוא מכנה את הקו העיצובי "פוסט קולוניאלי" ומסביר כי "הכוונה היא ליצור מקום המסמל געגוע לעבר ומאפשר לעצור וליהנות מהדברים הקטנים".

חומרי הגלם היוקרתיים שנבחרו ב'אבני טל' יוצרים איזון בין הישן לחדש. על הרצפה בדירה הונח פרקט עץ באופן ייחודי – הלוחות שמרוצפים בחדר השינה ובמסדרונות משמשים בחלל הציבורי כמסגרות לשטיחי עץ בדוגמת ""CHEVRON צרפתי קלאסי.

כדי לשלב בין הישן לחדש נעשה שימוש באריחי זליז' – אריחים המיוצרים בעבודת יד מסורתית בפז שבמרוקו. האריחים מאופיינים בגלזורה ייחודית במראה רטוב ו-unfinished. אריחי הזליז' המיובאים על ידי 'אבני טל' מופיעים בקיר המטבח כאריחים בדוגמת קשקשים בגווני לבן ובמרפסת חוזרים בדוגמא זהה בגווני ירוק לגונה.

במרכז החלל ניצבים שני עמודים בחיפוי בטון של מותג הבית של "אבני טל", "SOUL", האריחים בטקסטורה טקסטילית נעשו עבור הפרויקט בהזמנה מיוחדת. העמודים תוחמים את פינת האוכל ומעניקים תחושה חמימה ובו בזמן יוקרתית.

כמו הסלון, גם חדר השינה משרה אווירה רגועה ונעימה, כזו המאפשרת להתרווח ולהתנתק לרגע מהמציאות. בחדרי הרחצה נבחרו לוחות אבן בגווני גרז', עליהם הונחה אמבטיית הברוזנה.

בינדרמן מספר כי זהו גם הפריט היחיד שאריסון הביאה איתה לדירתה החדשה מהדירה הקודמת ואולי במידה מסוימת מהווה גם את אותה קריצה נוסטלגית של העבר אל מול ההווה.

OUR NEWSLETTER

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו חשיפה למניפת חומרים ולוחות השראה היפים והעדכניים ביותר בעולם העיצוב והאדריכלות.