לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

בית פרטי בשפלה – גילי זילברברג

טוסקנה זה כאן

תכנון ועיצוב: גילי זילברברג  צילום: עודד סמדר

אי שם במרכז הארץ ישנו בית שכולו מחופה אבן, השבילים המובילים אליו עשויים אבן ומסביב מרחבים ירוקים עליהם פזורים עצי פרי. במרחב מתנגן חרישית רעש פכפוכך המים מהבריכה שקבלה מקום מרכזי בקומפוזיציה המופלאה. קבלו את הפרויקט של גילי זילברברג שווה שתתעכבו עליו ולא רק בגלל בחירת החומרים הסופר מרתקת.

במגרש המשתרע על פני 3 דונמים נבנה בית עבור זוג הורים לשלושה ילדים בוגרים. הבית ששטחו 500 מ"ר ביישוב מבוסס בשפלה ללא ספק מותיר אותנו עם סימן שאלה איך לא עברנו בטרמינל לפני ההגעה. הניחוח אירופאי כפרי והביצוע מרתק: "כשבעלי הבית פנו אליי הם היו כבר 'בשלים'. שנים שהם מתכננים את הבית שיבנו עבור עצמם וכשהגיע המועד כבר היו ממוקדים ומגובשים על הסגנון אותו הם רוצים.

הרעיון העיצובי – בית שישדר תחושה אירופית כפרית חורפית, מוקפדת, רומנטית בצבעוניות כהה וחמה." משתפת אותנו גילי זילברברג האדריכלית.

"לשם כך בחרתי לחפות את הבית כולו באבן טבעית מסוג כורכר אמורפי עתיק לצד ריצוף חוץ שגם הוא מאבן מסוג כורכר אמורפי אך בעיבוד חלק. שני הסגנונות  נבחרו ועובדו בהתאמה אישית באבני טל. הידע העשיר של אבני טל בסוגיי האבן והעיבודים השונים, איפשרו לי לעשות התאמות ולדייק את העיבוד לסגנון אותו רציתי לייצר. האבן הטבעית יצרה מראה כמו שניתן למצוא בטוסקנה או פרובנס, פרטי אבן וחלונות עם תריסי עץ, לצד מרחבים מורקים" מוסיפה זילברברג.

"למדרגות פנים הבית בחרתי אבן ג'מעין שמשתלבת עם החומרים הטבעיים שחוזרים בעיצוב הבית כולו. האבן לצד בחירות הריהוט והאלמנטים הכהים יוצרת מראה חמים ורומנטי. גם האבן הזו נבחרה מהיצע האבנים העשיר באבני טל.

"כדי להשלים את המראה הטבעי גם בפנים הבית כל הבית מחופה בפרקט רב גוונים מסוג Paris  עוד בחירה ממחלקת הפרקטים של אבני טל. העץ הכהה משתלב עם החלונות והנוף ה ירוק הנשקף מהן משלים את המראה הפסטורלי.

פתח בסלון מוביל לאגף השמאלי, החד קומתי, ובו יחידת הורים ויחידת אירוח. חדר שינה כולל חדר רחצה, חדר ארונות גדול ופינת ישיבה הפונה לגינה. חדר הרחצה מרווח ומרשים והרצפה מחופה בפסיפס שחור שעוצב בהזמנה מיוחדת, ואמבטיה שחלקה העליון מחופה בשיש שחור ומעליה חלון מפרץ גדול הפונה לגינה צדדית. הכלים הסניטריים של BY COCOON שנבחרו לצד הריצופים ממחלקת הסניטריה המרהיבה של אבני טל.

בקומה העליונה נמצאים חדרי הילדים. לכל חדר צמודים חדר ארונות וחדר רחצה. שני חדרים פונים לכיוון הגינה, ולחדר השלישי צמודה מרפסת גדולה הפונה לחזית הקדמית של הבית, לכיוון הרחוב. בכל חדרי הילדים יש תקרת עץ חשופה ובהירה, ללא חלוקה בקורות בולטות שיכבידו על החלל. בין שלושת החדרים יש חלל משותף ובו פינת עבודה.

הפריט האהוב עלי ביותר הוא תקרות העץ השונות, שלכל אחת אופי וסגנון משלה. המיוחדת והמרשימה מכולן היא תקרת העץ בחלל הציבורי של הסלון ופינת האוכל. את כל תקרות העץ והפרגולה ביצע אומן העץ רמי בן שבת.

טיפ למי שעומד לפני שיפוץ, "אני ממליצה לתכנן את הגינה בשלב הראשוני של התכנון ולהיעזר במעצב גינה או אדריכל נוף. לתכנון הגינה יש השפעה גדולה על אופי הבית ולפעמים חלקים מהתכנון דורשים היתר בנייה ולכן מומלץ לתכנן את הגינה לפני הוצאת ההיתרים. בנוסף, אני ממליצה לקחת מפקח בנייה שסומכים עליו ושהאדריכלית או האדריכל מכירים את אופי העבודה שלו. שיתוף פעולה טוב בין מפקח לאדריכלית מתורם מאוד לאיכות התוצאה".

 

 

קרדיט לבעלי מקצוע :

צילום – עודד סמדר.

מפקח – ניב מאיר.

גינון – מוטי לביא גנן ניצנים.

בריכת שחייה – נדב חברת צלול

עיצוב נגרות – כרמית בינר לחברת מדרה

תאורה – Glow

כלים סניטריים, ריצופים וחיפויים בחדרי רחצה – אבני טל

פרקט ואבן בפנים הבית – אבני טל.