לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

תערוכת Cersaie בולוניה, איטליה

נובמבר 5, 2018

מאת טלי אדרי ודנית חזות.

התערוכה בינלאומית של אריחי קרמיקה ועיצוב חדרי רחצה ושירותים, נחשבת לאחד מהמפגשים הבינלאומיים החשובים ביותר לגילוי מגמות חדשות בעיצוב פני השטח ובריהוט חללי רחצה. כמו בכול שנה גם השנה ביקרנו בתערוכה ומלבד האווירה המחשמלת והאנרגיות הטובות נהנו ללקט עבורכם את הבשורות המעניינות ביותר לשנת 2019.

סינרגיה

הכותרות שאנחנו לוקחות אתנו השנה היא "סינרגיה" בין תרבות, מסורת, יצירתיות וגם תעשייתיות. הסינרגיה הזו נראתה בכל הרבדים העיצוביים החל מהעיצוב הכללי של חללי הרחצה, דרך הריצופים והחיפויים ועד לאקססוריז השונים. בחללי הרחצה הדגש העיצובי נמצא בשילוב שבין אורבני לטבעי, כאשר מילת המפתח היא פשטות אלגנטית שמאפשרת למצוא יופי גם בחספוס של חוסר השלמות.

חלודה וירוק טורקיז

צבעי סתיו כגון גווני חלודה וירוק טורקיז הם הצבעים המובילים בשנה הקרובה. הצבעים האלו קוראים לאנשים להעז ולהכניס לפחות צבע דומיננטי אחד לתוך הפלטה העיצובית. נגיעות של צבעים חזקים אפשר לטמון בין צבעי האריחים הרגועים יותר כשהבולט מבניהם הוא החום שוקולד.

ה"אי-שלמות"

היופי הקדמוני של האבן נחשף באמצעות עיבודים ידניים ו"אי-השלמות" באה לידי ביטוי בחציבה ידנית, לא מוקפדת, טבעית ככל האפשר. צורניות עשירה של אריחים נוצרת בין השאר גם מתוך חיתוכי Water Jet בטכנולוגיה מתקדמת. אפקט ה"תלת-מימד" מופיע גם השנה באמצעות טרנד קשקשי הדג שהתחיל כבר בשנת 2016, וימשיך לככב גם בשנה הבאה. גם הגיאומטריה של המשושים עדיין מככבת, בגירסאות רבות ושונות.

בידול הדרגתי

אם בעבר ראינו שאריחי הגרניט פורצלן מנסים להידמות לאבן מבחינת גוון וטקסטורה, בתערוכה השנה האריחים דומים יותר לשיש. הגדלים הייחודיים, השוני בעיבוד החומר והחיתוכים יוצאי הדופן, מאפשרים הישארות עם אותו חומר תוך יצירת בידול הדרגתי.

אחד מהגדלים הפופולאריים בשנה הבאה יהיו אריחים דקים וארוכים במיוחד (אריחי תחנת רכבת) רק שבמקום סידור במאוזן, הסידור יהיה במאונך.

אריחי הטרצו מגיעים השנה בגדלים מפתיעים במיוחד ובגוונים של אפור ושמנת.

 

שילובים הרמוניים

סגנון העיצוב בחדרי הרחצה, הוא הרמוני עם דגש על החיבור ולא על הניגוד. הטוויסט העיצובי נוצר בעזרת שילובי חומרים מעניינים כמו למשל: פיסות עץ בתוך גרניט פורצלן, בטון בשילוב ברזל וכדומה, בתנאי שהכול נעשה בעדינות רבה ובטוב טעם.

לוחות ההשראה מתערוכת בולוניה: