לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

זהירות שביר – CHANEL מנפצים את תקרת הזכוכית

יולי 30, 2020

"נוניס גלרי" מבית אבני-טל מייבאת קולקציה מקורית ומרעננת של לבני בריק… מזכוכית. הלבנים מיוצרות באיטליה ע"י חברה שבמקור מייצרת לבני טרקוטה מסורתיות. באחד מפרויקטי הדגל של החברה , בניין שאנל שבמרכז אמסטרדם ,  הודגם שילוב מרגש של מפגש בין ישן לחדש, מסורת וטכנולוגיה.

המבנה זוכה הפרסים, תוכנן ע"י משרד האדריכלים  MVRDV, Gietermans & Van Dijk ונקרא The Crystal House.

מודל בתי הקריסטל של MVRDV החל באתגר לתכנן חלל מסחרי המשלב את מורשת הבנייה הקלאסית ההולנדית עם סגנון האדריכלות הבינלאומית. המבנה שוכן ברחוב PC Hooftstraat, הרחוב של מותגי היוקרה באמסטרדם, שהיה בעבר רחוב מגורים קלאסי. המשימה הייתה לעצב חזית המתכתבת עם חזית המבנה ההיסטורי (החל מצורת ההנחה של שכבות הלבנים ועד פרטי מסגרות החלונות), אך מאופיינת בחומריות עדכנית, קלילה ואלגנטית העונה על צרכי הייעוד המסחרי. לצורך כך נהגה הרעיון לפתח לבנה זהה במידותיה לבריק המסורתי, אך בחומריות חדשה: יציקת זכוכית מלאה.  לבני הבריק מזכוכית משתרעות על פני קומת הרחוב, מטפסות ורטיקלית לגובה החזית ומתפוגגות בסופו של דבר בקומות המגורים העליונות לתוך חזית לבני טרה-קוטה מסורתית – כפי שנקבע בכללי האסתטיקה של העיר.

העיצוב הינו אב-טיפוס המספק פתרון לאובדן האופי של הרחוב ההיסטורי באזורי קניות בערים עתיקות. הגלובליזציה הגוברת של הקמעונאות הביאה להומוגניות של רחובות קניות מתקדמים. בתי קריסטל מציעים לחנות משטח חלון שחנויות זקוקות לו, תוך שמירה על האופי הארכיטקטוני המקורי של האזור.

לאחר שהגו את הרעיון הראשוני, עבדו האדריכלים בצמוד עם מספר שותפים לפיתוח הטכנולוגיות ובכדי להפוך את החזון למציאות. לבנים מזכוכית מוצקה נוצקו ע"י המפעל השוכן ליד ונציה. מחקר שנערך על ידי אוניברסיטת הטכנולוגיה של דלפט בשיתוף עם חברת ההנדסה ABT, הוביל לפיתוח פתרונות מבניים וטכניקות ייצור, תוך שימוש בדבק UV חזק, שקוף כדי לבסס את הלבנים.

שישה עד עשרה מומחים עבדו כל יום במשך שנה שלמה במקום שדמה יותר למעבדה מאשר לאתר בנייה. בגלל הרגישות של החומרים, נדרשה רמת דיוק גבוהה וצוות פיתוח טכני היה במקום בכל התהליך. מכיוון שבנייה זו היא הראשונה מסוגה, היה צורך להשתמש בשיטות וכלים חדשים לבנייה: החל מפתרונות היי-טקיים כלייזרים חדשניים ומנורות UV מדויקות הנמצאות לרב בשימוש במעבדות,  ועד ללאו-טק בדמות החלב הולנדי רווי השומן, אשר שקיפותו הנמוכה, הוכחה כנוזל אידיאלי המייצר משטח רפלקטיבי ליישור שכבת הלבנים הראשונה. למרות מראהו העדין, בדיקות חוזק של צוות הטכנולוגיה באוניברסיטת דלפט הוכיחו כי קונסטרוקציית הזכוכית הייתה במובנים רבים חזקה יותר מבטון.

יתרון נוסף בשימוש בזכוכית כחומר בניה הינה צמצום חומרי הפסולת. בעיקרו של דבר, כל מרכיבי הזכוכית ניתנים למחזור. חומרי פסולת מהפרויקט, כמו לבנים לא מושלמות הומסו ועוצבו מחדש .פרוטוקול תיקון פותח למקרה של נזק כלשהו, ​​על מנת לאפשר החלפת לבנים בודדות. כמו כן פותח דבק חדשני שקוף לחלוטין, המחליף את חומרי המליטה בבניה מסורתית.מאחר שהחזית עשויה בעיקר מזכוכית היה חשוב להבטיח כי דרישות האנרגיה יסופקו באמצעות מקורות מתחדשים. לכן המבנה תוכנן סביב משאבת חום מקורית, המאפשרת אקלים אופטימלי לאורך כל השנה.
החנות מופעלת כיום על ידי בית האופנה הצרפתי שאנל. פרויקטים נוספים שעשו שימוש בבריקים מזכוכית:

ניתן להזמין את האריחים בדרגות שקיפויות ובטקסטורות שונות.

כמו כן החברה מייצרת אריחים לפי מידה ואף נותנת תמיכה טכנית מלאה לכל פרויקט, בליווי אנשי הצוות של נוניס גלרי .

לפרטים, הזמנות ותיאום פגישה :

מיכל נייד : 050-698-7336

מזי נייד  :  052-224-4162

 

 

 

OUR NEWSLETTER

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו חשיפה למניפת חומרים ולוחות השראה היפים והעדכניים ביותר בעולם העיצוב והאדריכלות.