לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

השלם גדול מסכום חלקיו. ראיון עם מעצבי הפנים אושרי אבירם ודנה קושמירסקי

אוקטובר 31, 2017

מעצבי הפנים אושרי אבירם ודנה קושמירסקי מתחלקים שווה בשווה בכל משימה. תשוקתם ומחויבותם ליצירה ולעיצוב והאהבה לאנשים, מניעה אותם לחשיבה מקורית וליצירה שמאתגרת אותם בכל פרויקט מחדש. לאורך כל הדרך הם מחפשים את השונה ולא נופלים למלכודת הנוחה של המוכר והבטוח. העיצוב שלהם אמנם אינו מינימליסטי אך הוא דוגל בניקיון צורני, הרמוני וחם המשלב עושר טקסטואלי לצד שקט ושלווה.

אבירם ודנה חולקים תשוקה עזה לחומרים טבעיים בכלל ולמתכות בפרט. התשוקה הזו באה לידי ביטוי בכל פרויקט שהם תכננו מאז תחילת דרכם המשותפת לפני כ-6 שנים.

הכול ביחד

"בניגוד לשותפויות אחרות שבהן כל אחד מהשותפים לוקח על עצמו את המשימות שנוחות לו כמו למשל תכנון הפרוגרמה או ליווי הלקוח בבחירת פרטי הריהוט, אנחנו מנהלים יחד את כל הפרויקט, מתחילתו ועד סופו. אנחנו מאמינים שאחד פלוס אחד שווה יותר מסכום חלקיו – יכולים להיות בנינו ויכוחים מקצועיים ולכול אחד יש את החוזקות שלו, אבל מהשילוב הזה בדיוק נולד הערך המוסף שאנו מציעים לקוחותינו".

שיחות שנמשכות שעות

"אנחנו משוחחים עם לקוחותינו במשך שעות רבות, והדגש הוא על שיחה ולא על חקירה. מכיוון שאנחנו נמצאים יחד מול הלקוחות, נוצר דיאלוג פתוח ונבנה קשר אישי שמאפשר לנו להכיר אותם היטב… זו הסיבה שחשוב לנו מאוד שתהיה כימיה טובה ביננו לבין הלקוחות שלנו.

לאחר שסיימנו לגבש את הפרוגרמה, אנחנו מכינים, כל אחד בנפרד את הסקיצות ואז מציגים אותן אחד בפני השני ומיישרים קו. ברוב הפעמים הסקיצות דומות מאוד ומשלימות זו את זו".

DNA שאפשר לזהות

"למרות שאנחנו דוגלים בעושר עיצובי, יש לנו DNA משלנו שאפשר לזהותו בכל דירה, בית או חנות שעוצבו על ידנו. השפה העיצובית שלנו נכנסת לכל פרויקט, אך החותם הסופי ניתן על ידי הלקוחות, לכן כל פרויקט הוא מעט דומה, אבל בעיקר שונה. הקו שמנחה אותנו הוא שבסופו של תהליך הלקוחות ירגישו ב"בית".

לא מזמן לקחנו זוג לקוחות חדשים לראות דירה אחרת שתכננו, במהלך הביקור הלקוחות התיישבו בסלון והבעלים של הדירה התיישבה ושוחחה עמם, כך שיצא שהביקור הפך למפגש נעים שבסופו בני הזוג אמרו לנו: "אנחנו רוצים להרגיש את תחושת החמימות הביתית שמרגישים כאן".

התשוקה לטבעי

"אנחנו משתדלים לעבוד רק עם חומרים טבעיים, משום שהם מכניסים המון נשמה לחללים. הטבע הוא מוטיב שמלווה כל אחד מאתנו מתחילת דרכו, וככל שהזמן עובר התפיסה הזאת מתחדדת יותר ויותר.

אנחנו ממשיכים להתנסות בבדיקה ובפריצת הגבולות של חומרים כמו עץ, מתכת, אבן… השימוש במשטחים ובחיפויים טבעיים אמנם יקר יותר, אבל העובדה שהם שומרים על עמידותם, לאורך השנים והעובדה שההתיישנות שלהם הופכת אותם ליפים יותר – מפצות.

היה לנו לקוח, פרופסור ואיש ספר שבמהלך חייו אסף כמות נכבדה של ספרים. הוא ביקש שנתכנן ספרייה גדולה בסלון, ומאחר ולא היה תקציב לספרייה בגמר פורניר או גמר צבע אפוקסי, במקום להתפשר על חומר סינטטי בחרנו ב- MDF גולמי. בכך הצלחנו בו בזמן גם להישאר נאמנים לתפיסה שלנו וגם לא לחרוג מהתקציב".

קומפוזיציה מדויקת

"הסגנון העיצובי הייחודי של כל פרויקט נולד מעושר חומרי שנכנס לתוך קומפוזיציה מדויקת. כך נוצרת אווירה הרמונית של שקט וחמימות שהיא על זמנית. לכול חומר טבעי יש טקסטורה ייחודית, לכל חומר טבעי יש שפה משלו וחשוב שהשפה הזו תעבוד בסינרגיה מלאה עם השפות של החומרים האחרים.

דווקא הפתרונות שנראים הכי מובנים מאליהם הם הפתרונות שמאחוריהם עומדת חשיבה עמוקה. חשוב לנו מאוד שהפתרון יהיה פרקטי, לדוגמה במטבח של אחת הדירות, כשתכננו מעין רשת ברזל שמסתירה בין השאר גם את המזגן, הבאנו בחשבון גם את הצורך לנקות אבק מדי פעם".

האמנות שבאתגר

"אנחנו מאתגרים את עצמנו גם אם הלקוח אינו דורש זאת מאתנו, משום שאיננו מעוניינים למחזר פרויקטים. התכנון מבחינתנו הוא השלב האמנותי והיצירתי ולכן הוא גם השלב הכיפי ביותר.

הייתה לנו לקוחה שאמרה שאין לה מושג בעיצוב ואחרי פגישה אחת או שתיים היא שחררה אותנו לגמרי והתלהבה מכל רעיון שהצענו. בחלל המגורים יצרנו למשל קובייה חכמה בצבע שחור שמסתירה בתוכה עולם ומלואו. בניגוד לאנשים אחרים שמפחדים משחור הלקוחה זרמה גם עם הבחירה הזו.
באמצע הסלון ניצב עמוד תמיכה שלא ניתן להסיר, ומכיוון שאנחנו מאמינים שבעיות לא מסתירים אלא הן הזדמנות להיות עוד יותר יצירתיים, החלטנו לעטוף את העמוד בברזל טבעי שנצבע בשחור. זו הייתה עוד הזדמנות להתנסות עם המתכות שאנחנו כל-כך אוהבים".

הכול נגזר מהרצפה

"את תכנון התקציב אנחנו מחלקים כך שהיחס בין האלמנטים הדקורטיביים השונים יהיה נכון. אנחנו שמים דגש גדול על הריצוף משום שהכול נגזר מהרצפה; הגוונים, החומרים, המסה החומרית… לאחר מכן יש את המשחקים בין החלל לחומר, בין החלל לטקסטורה, בין החלל הציבורי לחלל הפרטי ובין הפנים לחוץ והכל מתוך ידיעה שהחומר מדבר בעד עצמו ולכן הוא מקבל את מלוא הכבוד המגיע לו".

תורת המשחקים

"חלוקת חלל נכונה היא הבסיס לעיצוב מוצלח, בכל פרויקט חשוב לנו להכניס את האור הטבעי פנימה באמצעות שימוש במשחקי אור וצל, או באמצעות יצירת השתקפויות על ידי שימוש בחיפויים רפלקטיביים כמו, לדוגמה, מראה כהה שיוצרת גם אשליה של גודל.

אנחנו גם אוהבים את המשחקים של הגלוי והנסתר. יש דברים שאנחנו אוהבים לחשוף ולהדגיש ויש אלמנטים שנשמח להסתיר. למשחק הזה נכנסת גם הפונקציונאליות. זו הסיבה שאנחנו בוחרים להיות מעורבים בפרויקט עד לפרטי פרטיו. אנו אנשים של הפרטים הקטנים. מבחינתו, לכל אלמנט שנניח בחלל יש חשיבות רבה הן מבחינת עיצובית והן מבחינה פונקציונאלית".

הכי כיף לי בבית

"לאורך כל התהליך אנחנו זוכרים שההשקעה הכספית (ולא פחות מכך, גם זו הרגשית) של לקוחותינו היא גדולה מאוד, ולכן חשוב לנו מאוד שהם יהיו מרוצים מאוד. לפני כמה שנים התבקשנו לעצב בית שזמן קצר לפני כן הסתיים בו שיפוץ מקיף שבסופו הדיירים לא אהבו את התוצאה, לא הרגישו בו "בבית" ולא הצליחו להתחבר אליו.. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו שומעים על מקרה כזה.

זו עגמת נפש עצומה להשקיע כל-כך הרבה כסף בעיצוב הבית ובסוף לא לאהוב אותו – אסור לתת לזה לקרות.
אנחנו הכי אוהבים לשמוע את המשפט הזה, בווריאציה כזו או אחרת: "הכי כיף לי בבית, אני לא רוצה לצאת משם".
בתים הם לא אפנתיים ולא טרנדיים משום שהם לכל החיים. טרנד ואופנה מתחלפים בסופו של דבר אבל הדירה והדיירים נשארים".

 

OUR NEWSLETTER

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו חשיפה למניפת חומרים ולוחות השראה היפים והעדכניים ביותר בעולם העיצוב והאדריכלות.