לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

שותפים בצמרת. ראיון עם אליס לידובסקי וגיא אברמוביץ מסטודיו AG Architects.

ינואר 28, 2018

"אנחנו לא נראים כמו זוג שותפים סטנדרטי, ולא תמיד הלקוח מבין – ואפילו לא אנחנו – איך השילוב הזה עובד, אך ברגע שמתחילה השיחה עם הלקוח, הוא רואה שהשותפות הזו היא הדבר הנכון ביותר". אליס לידובסקי בראיון עמה ועם שותפה גיא אברמוביץ.

סטודיו AG Architects, קיים רק שלוש שנים, אך בשנים האלו אליס וגיא הספיקו לתכנן יחד שלל פרויקטים מסוגים שונים גם בארץ ובעיקר בחו"ל, כולל תכנון ועיצוב של 14 דירות בפרויקט הדירות המדובר ברחוב ארלוזורוב 17 בתל-אביב. בגלריה של אבני טל ונוניס' גלרי, נפגשתי עם שניהם לשיחה על השונה ועל הדומה ביניהם.

פרויקט ארלוזרוב 17. הדמיה.

לפני שתספרו לי על הפרויקט ברחוב ארלוזורוב ועל פרויקטים אחרים, אשמח לשמוע כיצד התחיל הרומן ביניכם.

אליס: "אני מעצבת פנים בהכשרתי וגיא הוא אדריכל, ואפשר לומר שאנחנו משלימים זה את זה. לפני שנהיינו שותפים, נהגתי להתקשר אל גיא ולהתייעץ עמו בנוגע לפרויקטים מורכבים ועם הזמן ההתייעצות הפכה לעבודה משותפת. אני מעריכה מאוד את דעתו ואת הדרך המיוחדת שבה הוא מסתכל על תחום העיצוב והאדריכלות".

גיא: "בעבר התמקדתי בפרויקטים גדולים, בעיקר בתחום המסחרי, ואליס מתמחה במגזר הפרטי, כך שהשותפות בעצם מאגדת את המומחיות ואת הניסיון השונה שצברנו".

איך עלה הרעיון לאחד כוחות, מי הציע חברות למי?

גיא: "מצאנו את עצמנו עובדים רק על פרויקטים משותפים ובילינו זמן רב יחד. ההחלטה למסד את הקשר הייתה המשך טבעי".

אליס: "ממש ככה, עבדנו ועבדנו – היינו בתוך ריצת מרתון ואנחנו עדיין בתוך הריצה הזו רק שבמקום לרוץ לבד אנחנו רצים יחד".

תכנון בית פרטי בלוס אנג'לס. הדמיה.

מה המשותף ביניכם?

גיא: "אני חושב שמה שמיוחד אצלנו הוא שלמרות שאנחנו נתפסים כשונים מאוד באופי, ואף על פי שאנחנו חולשים על תחומים אחרים, תפיסת העולם הדומה היא מה שמאחד בינינו".

אז אתם לא מתווכחים?

אליס: "כמובן שיש ויכוחים והוויכוחים רק עוזרים לפרויקט להיות טוב יותר. אני חייבת לציין שהוויכוחים הם אף פעם לא עקרוניים הם קשורים יותר לפרטים הקטנים".

לפגישה הראשונה עם הלקוח גיא ואליס מקפידים להגיע יחד. שניהם מאמינים שהתפקיד העיקרי שלהם הוא להגשים את החלום של הלקוח וכדי להבין מה בדיוק הלקוח רוצה – כל אחד מהם צריך להכירו היטב.

קדם אולם אירועים. צלם אהוד שגב

בשותפויות זוגיות כל אחד מהשותפים חזק יותר בתחום ספציפי, איך השותפות מתחלקת ביניכם?

אליס: "גיא אוהב יותר את שלב התכנון ואני אוהבת לעבוד עם חומרים, טקסטורות ולמצוא את השילובים ביניהם. החוזק שלנו נובע דווקא מהדרך שבה אנחנו מאזנים זה את זה".

גיא: "אני צעיר יותר מאליס וזכיתי ללמוד מהניסיון המדהים שלה".

אליס: "אני רגועה וגיא דינמי וסוער… כשנכנסים לתהליך עם הלקוח, אז כמובן שיש לקוחות שמתחברים יותר לאופי שלי ויש לקוחות שמתחברים יותר לאופי של גיא וזה בדיוק מה שיפה בזוגיות הזו. בדיוק כמו בנישואין, צריך לדעת לשתוק לפעמים, צריך לדעת להתגמש, צריך לדעת להקשיב. אנחנו אף פעם לא נתווכח מול לקוח, אבל גם אני וגם גיא מתעקשים על העקרונות שלנו עד שאנחנו מגיעים לעמק השווה".

גיא: "אנחנו לא מוותרים לעצמנו, לא מוותרים זה לזה ואנחנו לא נריץ פרויקט רק כי צריך לסיים אותו. לכן אם לאחר תהליך חשיבה משותף נגיע למסקנה שצריך לעשות שינוי, אנחנו נתעקש על השינוי הזה גם אם הוא ידרוש מאתנו עוד עבודה".

אולם אירועים קדם. צלם אהוד שגב.

אליס וגיא מכוונים את לקוחותיהם לכיוון שהם מאמינים שהוא הנכון בשבילו. "כמובן ש'הכיוון הנכון' נוצר בעקבות השיחות שלנו עם הלקוח והוא לא נובע מההעדפה האישית שלנו" מסביר גיא "הלקוח הרי שוכר אנשי מקצוע משום שהוא זקוק למומחיות שלהם". ואליס מוסיפה "אנחנו בהחלט צמד דעתניים ואני אומרת את זה לחיוב".

אבל מה בנוגע ללקוחות ישראליים גם הם נחשבים לדעתניים מאוד?

גיא: "אנחנו עובדים רוב הזמן עם לקוחות מחו"ל… ובנוגע ללקוחות ישראליים, אנחנו בסופו של דבר מצליחים לשכנע גם אותם".

אליס: "תושבי חו"ל מעריכים מאוד את המקצועיות של האדריכל ומעצב הפנים ומכבדים את דעתו".

גיא: "ולכן חופש הביטוי שלנו הוא גדול. אנחנו מנצלים את החופש הזה כדי להגיע עם רעיונות מקוריים".

פרויקט ארלוזרוב 17. הדמיה

על מה אתם עובדים בימים אלו?

אליס: "אנחנו עובדים על כמה פרויקטים במקביל. אחד הפרויקטים הגדולים שלנו עכשיו הוא הבניין ברחוב ארלוזורוב 17 בת"א. בבניין הזה אנחנו מתכננים 14 דירות".

14 דירות ואוו.. זה לא קשה להמציא את עצמכם מחדש בכל דירה?

אליס: "ממש לא כי מה שנכון ללקוח אחד, בדרך כלל לא נכון ללקוח אחר. אי אפשר להלביש על אנשים שונים את אותם חומרים".

גיא: "לפעמים, ביום אחד, אנחנו נפגשים עם שלושה לקוחות שונים. אנחנו יודעים לעשות את הסוויץ' בראש ולהתייחס רק לרצונות של הלקוח הספציפי. אנחנו מתנתקים ומתחברים וחוזר חלילה. זה לא קל אבל אפשרי".

 פרויקט ארלוזרוב 17 הדמיה.

בתחום הזה, מה מדליק אותך באופן אישי?

גיא: "בפרויקטים מסחריים השילוב בין המיתוג ובין האדריכלות מדליק אותי. אני גם אוהב את הפחות שמרנות שקיימת בפרויקטים מסחריים מה שמוליד את החיפוש אחר היוצא דופן".

אליס: אני אוהבת מאוד את תחושת הסיפוק ברגע שאני רואה שהלקוח מרוצה. זה עושה לי הטוב ביותר בעולם".

אתם יחד מהבוקר עד הערב?

גיא: "כמעט".

אליס: "אני אוהבת להסתובב עם הלקוחות ולבחור חומרים. אני נוסעת, מסתובבת מצלמת, מתייגת. גיא יושב במשרד ומתכנן ובפגישות שלנו אנחנו עוברים יחד על החומרים ועל הרעיונות".

בימים אלו גיא ואליס עוברים למשרד חדש בתל-אביב. "כשהחלטנו שאנחנו רוצים משרד במרכז תל-אביב שקרוב ללקוחות שלנו, הסתובבנו המון בשטח והיה לנו קשה למצוא משהו מתאים. שמנו לב שאנחנו חייבים מקום פתוח… בכל מקום שבדקנו הרגשנו חנוקים". אליס מספרת "ואז במקרה ראינו בדיזינגוף חלל פתוח שבכלל לא היה מיועד להשכרה עם נוף מהמם של עצים. שכנענו את בעל הנכס שישכיר לנו את המקום. תכננו מקום שמרגיש כמו בית אבל הוא בעצם Open Space".

היכן קשה לכם יותר בארץ או בחו"ל?

גיא: "בחו"ל פשוט יותר לתכנן כי אנחנו מגיעים נקיים לפרויקט".

אליס: " לאחרונה סיימנו תכנון של ווילה בלוס אנג'לס. הווילה היא שונה מאוד כי היא מודרנית במקום שבו שולט הסגנון האמריקאי שהוא כבד יותר – זו הכוונה בלהגיע נקי לפרויקט".

קדם אולם אירועים. צלם אהוד שגב

 

מה אתם אוהבים לעשות במעט זמן פנוי שיש לכם?

גיא: "אני אוהב לגלוש בים וללכת לחדר כושר".

אליס: "ומה אני הכי אוהבת לעשות גיא?".

גיא: "קניות!".

אליס: "בהחלט, סיבובי קניות עושים לי טוב. לצערנו אין לנו הרבה זמן פנוי. אבל נניח בנסיעות לחו"ל אנחנו מוצאים גם את הזמן ליהנות ובעיקר לספוג השראות חדשות".
גיא: "אנחנו אומנם חדורי מטרה, אבל גם יודעים ליהנות קצת, אחרת היינו נשחקים לגמרי".

מה החלום?

גיא: "החלום שלי הוא צנוע מאוד להתעסק רק ביצירה ולהיות רגוע".

אליס: "אני אשמח לתכנן מחדש את האמפייר סטייט בילדינג ואם לא אז לבנות מלון בוטיק בחו"ל".

גיא: "מלון בוטיק זה לא חלום זה עומד לקרות".

אליס: "בעצם החיים בנויים מסדרה של מטרות – מחדר לדירה, מדירה לבית פרטי – כל הזמן יש חלום חדש… אז מבחינתי מלון בוטיק ששה כוכבים זאת המטרה הבאה".