לתיאום פגישה וסיור באולם התצוגה לחץ כאן EN תפריט

לאזן בין ההגיוני לאינטואיטיבי

יולי 24, 2018

קרדיט צילום:  יצחק אביחצירא

בכול פרויקט, מעצבת הפנים הירושלמית שרון טורין מחפשת את הדרך הטובה ביותר לאזן בין ההגיוני לאינטואיטיבי, בין הפונקציונאלי לאסתטי ובין הישן לחדש, כאשר לפעמים הפונקציה גוברת על האסתטיקה ולפעמים האינטואיציה גוברת על ההיגיון.

את הצורך לאזן בין הרציונאלי לבין הרגש אפשר לראות גם בהחלטתה לעסוק בעיצוב פנים. "למדתי לתואר M.B.A באוניברסיטת ניו-יורק ולאחר מכן עבדתי בשיווק, בניהול ובהפקת אירועי יחסי ציבור עבור חברות גדולות" מספרת טורין בעלת משרד המעניק שירותי עיצוב, אדריכלות ופיקוח. "רק לאחר כמה שנים החלטתי שאני רוצה להגשים את החלום האמתי שלי וללמוד לתואר שלישי בעיצוב פנים. אף על פי שתמיד אהבתי את התחום, כשהייתי צעירה חשבתי שמדובר במקצוע יציב פחות… אבל בסופו של דבר התשוקה להפוך את הבית למקום שבו לנפש יהיה טוב – גברה על החששות והחלטתי לצאת לדרך חדשה".

מהם העקרונות שמנחים אותך בעבודתך?

"תכנון נכון מגיע מתוך הצורך לספק לדיירים נוחות ושלווה ולא מתוך חומר כזה או אחר. סגנון העיצוב שלי מושפע מאהבתי לקווים ישרים ולחומרים חמים, אך בסופו של דבר בכל בית התוצאה הסופית משתנה, משום שהתכנון והעיצוב נולדים מתוך הצרכים והרצונות של הלקוח.

"בכול פרויקט אני אוהבת ליצור שתי וערב בין חומרים שונים כמו למשל עור ובטון, ברזל ועץ, עתיק ומודרני. תראי למשל כאן בסלון יש את השידה העתיקה של סבתא שלי ששיפצתי והיא משתלבת בתוך סגנון העיצוב המודרני של הסלון".

האם יש לך שיטת עבודה קבועה?

"בהחלט כן, קודם כול אני לומדת להבין את הצרכים ואת הרצונות של הלקוח ולאחר מכן אני מסתכלת על תהליך העיצוב מהסוף להתחלה. כלומר, אני מבינה בדיוק מה סגנון העיצוב שהלקוח רוצה, אני יודעת באלו חומרים אשתמש, אלו רהיטים ארצה להכניס לבית. רק לאחר מכן אני מתכננת את התאורה, את האינסטלציה, את סכמת הצבעים. אפשר לומר שדרך התהליך הזה אני מבינה בדיוק מה הלקוח אוהב וצריך".

כאשר טורין עלתה לארץ לפני כתשע שנים היא גלתה שיש פערים משמעותיים בין עבודת מעצב הפנים בארץ לבין עבודתו בחו"ל. לדבריה הפערים האלו הפכו אותה בסופו של דבר למעצבת פנים טובה יותר. "היה לי קשה להתרגל לתהליך העבודה כאן. בחו"ל יש אדריכל, יש מעצב פנים, יש קבלן, יש איש מקצוע שמתחמה באינסטלציה, יש נגרים וכולם עובדים יחד. בארץ התחושה היא מבולגנת יותר, ההרגשה היא שהמעצב חייב להיות נוכח בשטח, שהוא חייב להבין הכול ולדעת לעשות הכול. אני מרגישה שבשנים האחרונות למדתי המון בנוגע לתכנון ולבנייה".

"כל פרויקט עבורי הוא סוג של סיפור אהבה ולכן הוא חייב להיות מושלם. קשה לי לראות שאנשים אחרים מתייחסים לעבודתם רק כאל מקום שמגיעים אליו בבוקר ועושים רק מה שמוכרחים ואז הולכים הביתה. הייתי רוצה שגם אנשי המקצוע השונים ירגישו שיש להם שליחות כי הם בונים בית שאנשים יגורו בו ואין דבר חשוב יותר מבית".

אז איך את פותרת את הרצון שלך לשלמות, בכל זאת את לא יכולה להיות בשטח כל הזמן?

"אני עובדת רק עם ספקים ועם קבלנים מקצועיים שאני יכולה לסמוך עליהם לחלוטין. חשוב לי לעבוד עם אנשי מקצוע טובים שנושאים באחריות. לדוגמה, פעם בניתי עם נגר ספרייה ענקית והתוצאה לא הייתה מספיק טובה, ובלי שבקשתי ממנו הנגר אמר שהוא יבנה אותה מחדש.

"אני בדרך כלל מתכננת רהיטים בהתאמה אישית, משום שחשוב לי שתהייה התאמה מדויקת בין המידות של החלל למידות של הרהיט. הירידה לפרטים הקטנים ביותר, היא זאת שעושה את ההבדל בין פרויקט בינוני לפרויקט טוב, לכן הליווי שלי הוא הכי צמוד שיש והוא כולל גם את רכישת הפריטים, לפעמים זה יכול להגיע עד לבחירה המסגרות של התמונות המשפחתיות. בסופו של דבר, הדברים הקטנים הם אלו שיהפכו את הבית למקום שהלב מתרחב בכול פעם שחוזרים אליו".

מלבד עבודה עם אנשי מקצוע מעולים, מה עוד לדעתך עוזר להצלחת הפרויקט?

"הדבר החשוב ביותר הוא הלקוחות והקשר איתם. רוב הלקוחות מגיעים אילי מפה לאוזן ואני בוחרת בפינצטה עם אלו לקוחות לעבוד. הדבר היחיד שאני מחפשת הוא שהלקוחות יהיו אנשים טובים – רק ככה אפשר לעבוד יחד.

"רוב הזמן הלקוחות שלי נמצאים בחו"ל, ומרבית העבודה נעשית לבד. אני שולחת תמונות וחומרים ומתייעצת עם הלקוחות. למזלי, על פי רוב הלקוחות שלי אוהבים את הדברים שאני בוחרת עבורם. אני לא מאמינה בהדמיות מחשב, לפעמים הן יכולות להטעות במקום לעזור. אני מעדיפה להראות כמה שיותר תמונות ולהבין מה בדיוק הלקוחות רוצים. תהליך של בניית בית הוא תהליך שדורש אמון גדול ועל אחת כמה וכמה כשהלקוחות נמצאים רחוק. הלקוחות מבינים שאני איתם מתחילת המסע ועד סופו, הם יודעים שאני אהפוך עולמות כדי שהם יהיו מרוצים.

"אני פרקטית מאוד בתפיסה שלי ואפשר לומר שבכול פרויקט אני מצליחה ליצור את האיזון בין הפרקטי ובין האסתטי. לכול דבר יש יתרונות וחסרונות והחכמה היא לדעת על מה צריך לשים יותר את המשקל – אין נוסחת קסמים יש פתרונות שנולדים מתוך ההבנה שנוצרת ביני לבין הלקוח. ברגע שהלקוחות סומכים עליי כל השאר מסתדר".

כשאני שואלת את טורין בנוגע לפרויקט המאתגר ביותר שלה, אני מופתעת לגלות שמדובר בפרויקט שהיא תכננה בהתנדבות. "פנו אליי כדי לתכנן שיפוץ של בית כנסת. הקדשתי לתכנון ולעיצוב שעות רבות… אני חושבת שאפילו יותר מאשר לפרויקט רגיל. מכיוון שמדובר במקום תפילה והמתפללים שמגיעים אליו הם מבוגרים מאוד, היה לי חשוב שבית הכנסת יהיה נגיש ככול האפשר וגם שהמתפללים ירגישו שם טוב. זה היה תהליך נפלא לתכנן מקום תפילה שגם ירגש את המבקרים. בלי לבקש, טלי אדרי הבינה שהפרויקט הזה הוא פרויקט צדקה והיא עזרה לי מאוד מבחינת עלות החומרים".

"כבר יותר מחמש שנים אני עובדת עם טלי אדרי ועם נוני מלכה, ואני נהנית מאוד מהעבודה איתן ועם שאר הבנות. המגוון של החומרים והאכפתיות של כולן לגבי התוצאה הסופית עושים את כל ההבדל. מדובר בנשים מקצועיות שמבינות את התחום, שיש להן פתרונות יצירתיים שגם הן כמוני לא מוכנות להתפשר על התוצאה הסופי. כשלא מקפידים על הפרטים הקטנים ועל הגמרים מבחינתי זה כמו לתת מתנה בלי לארוז אותה יפה, או כמו שאישה לובשת שמלת מעצבים יפה ואז נועלת נעלי ספורט… בסופו של דבר 90% בלי ה-10% הסופיים תמיד ייראה כמו 50%".

OUR NEWSLETTER

הצטרפו לניוזלטר שלנו וקבלו חשיפה למניפת חומרים ולוחות השראה היפים והעדכניים ביותר בעולם העיצוב והאדריכלות.